Välkommen till Stena Fastigheters frågor och svar!
Här hittar du våra vanligaste frågor och svar om ditt boende, hur du söker lägenhet hos oss mm.
Har du specifika frågor som gäller just din lägenhet eller din fastighet vänligen gör en serviceanmälan via Mina Sidor
Förhandlingen kan ibland dra ut på tiden om det är svårt att enas om rätt höjning och det datum som den årliga hyreshöjningen börjar gälla kan passera innan förhandlingarna är klara. Detta kan göra att du som hyresgäst får betala hyreshöjningen i efterskott för de månader som redan har passerat. Du kan se din nya hyra på Mina Sidor under Fakturor.
På hyresavin kan det stå en extra hyresrad med texten Retroaktiv höjning och vilken period det gäller för. Notera att retroaktiv avgift för hyreshöjningen kan ha delats upp på flera månader, samma text visas då på flera avier.
Välj gärna e-faktura, då skickas hyresavin direkt till din internetbank. Du ansluter till efaktura enkelt på din internetbank och söker upp Stena Fastigheter AB som betalningsmottagare.